ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΕΘΟΥΣΑΣ

Με κύριους συντονιστές τους Διευθυντές των δύο σχολείων οι εκπαιδευτικοί κατανεμήθηκαν σε ομάδες προετοιμάζοντας από τα μέσα Σεπτέμβρη τη δραστηριότητά τους που η κάθε μία αποτέλεσε έναν από του 6 σταθμούς στους οποίους εναλλάσσονταν κυκλικά οι ομάδες των μαθητών ανα 25 ΄.

Οι Σταθμοί-Δρατηριότητες περιλάμβαναν τα εξής:

«Team Building».

Τα θεατρικά παιχνίδια που οργανώθηκαν στο πλαίσιο της αθλητικής δραστηριότητας Team Building έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν να ενισχύσουν την αίσθηση της ομαδικότητας βιώνοντας τη χαρά της συλλογικής δράσης ως πράξη ελεύθερης δημιουργικής έκφρασης. Στοχεύοντας στην αποτελεσματική επικοινωνία και τη συναισθηματική πρόσληψη του σεβασμού στην ομάδα τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να εκφραστούν συνολικά μέσα από την παντομίμα και τη ρυθμική κίνηση στο χώρο, ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης και μια δραστηριότητα ομαδικής στρατηγικής. Αναζήτησαν στα τυφλά τους συμπαίκτες τους υποδυόμενοι ήχους ζώων, περπάτησαν στον πάγο και την καυτή άμμο, προσπάθησαν να ξεμπλέξουν το σύμπλεγμα που έφτιαξαν με τα σώματά τους και συναγωνίστηκαν σε ομάδες έχοντας σε σειρά δεμένους τους αστραγάλους τους. Και μολονότι δεν έλειψαν οι επιφυλάξεις και οι αρχικοί ενδοιασμοί, το γέλιο και η χαρά του παιχνιδιού παραμέρισαν τη διστακτικότητα και ανέδειξαν στην πράξη τη σπουδαιότητα της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και της ομαδικής δράσης. Αυτές εξάλλου οι αξίες του ολυμπισμού αναδείχθηκαν ως οι πιο σημαντικές στην ανατροφοδότηση που ακολούθησε μετά το παιχνίδι.

KidsAthletics με αθλήματα του στίβου

Οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων διαγωνίστηκαν σε ζευγάρια σε έναν στίβο εμποδίων που περιλάμβαναν προσομοιωμένα αγωνίσματα του στίβου. Στόχος ήταν ο καλύτερος χρόνος κάθε ζευγαριού με βαθμούς ποινής στη μη σωστή διέλευση και βαθμούς επιβράβευσης για την επίτευξη των στόχων.

Εκφράζομαι καλλιτεχνικά γύρω από τα Ολυμπιακά ιδεώδη

Στα πλαίσια της πανελλήνιας μέρας σχολικού αθλητισμού ορίσαμε έναν από τους σταθμούς δράσης να είναι η ζωγραφική. 

Αποφασίσαμε μαζί με τους μαθητές του Γυμνασίου και του Δημοτικού , να κατασκευάσουμε δύο εργασίες, μια με τους μαθητές  του δημοτικού και μια με του γυμνασίου.

Στο δημοτικό οι μαθητές , αφού ενημερώθηκαν για τα ολυμπιακά ιδεώδη και τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα, κατασκεύασαν κολλάζ με τις λέξεις, ζωγράφισαν αθλητές σε δράση και σχημάτισαν τους κύκλους της ολυμπιακής σημαίας.

Στο γυμνάσιο οι μαθητές δημιούργησαν την δική τους ομαδική εργασία, αποτυπώνοντας μορφές αθλητών, στεφάνια δάφνινα και ολυμπιακά ιδεώδη με την χρήση τέμπερας .

Όλοι οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον και συνεργάστηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.  

   

Σταθμός προβολής βίντεο

Στη διάρκεια της αθλητικής ημέρας με τα παιδιά παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο που περιείχε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα αφορούσε την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων. Μέσα από ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ οι μαθητές μεταφέρθηκαν νοερά στην αρχαία Ολυμπία και παρακολούθησαν την οργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων και ένιωσαν το πνεύμα με το οποίο έπαιρναν μέρος οι αθλητές. Η δεύτερη ενότητα αφορούσε τους παραολυμπιακούς αγώνες. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν με τη δύναμη της θέλησης που έχουν οι αθλητές με κινητικά προβλήματα και μοιράστηκαν τον ενθουσιασμό τους. Η τρίτη ενότητα περιείχε αποσπάσματα   από αγώνες όπου το ευ αγωνίζεσθαι έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι μαθητές θαύμασαν το ήθος των αθλητών και κατάλαβαν ότι το σημαντικό είναι να αγωνίζεσαι και όχι να διακρίνεσαι.

Παιχνίδι Ολυμπιακά ιδεώδη

Στη δραστηριότητα «Ολυμπιακά Ιδεώδη» αναρτήσαμε σε ορθοστάτες χάρτινες λωρίδες έντονων χρωμάτων όπου αναγράφονταν οι έννοιες που αντιπροσωπεύουν το θέμα όπως ?συνεργασία? , ?αλληλεγγύη?, ?ισότητα?, ?διαφορετικότητα?, ?όχι στη βία? , ?σεβασμός?, ?φιλία?, ?ειρήνη?, ?ελευθερία?, ?στόχος?, ?πειθαρχία?, ?επιμονή? κ.α. Ζητήσαμε από τους μαθητές να ερμηνεύσουν την κάθε μία έννοια από αυτές μέσα από αθλήματα και μάλιστα κάνοντας παντομίμα όπου ήταν δυνατόν με τη χρήση μπάλας και σκυτάλης.

     Σκοπός της δραστηριότητας ήταν:

Α. Να αναλυθούν τα ιδανικά του Oλυμπισμού , ώστε να φανούν οι θετικές συνέπειες του στον άνθρωπο και στον αθλητισμό με την επίτευξη υψηλών στόχων

Β. Να τονιστεί ότι με τον αθλητισμό μπορούμε να βελτιώσουμε όχι μόνο τη σωματική μας υγεία , αλλά και το νου, το ήθος και την ψυχή μας , έτσι ώστε να γίνουμε «καλύτεροι άνθρωποι»

   Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στη δραστηριότητα επιδεικνύοντας ενθουσιασμό και μεγάλο ενδιαφέρον , γι?αυτό μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε ως πολύ επιτυχημένη.

Από τις 11:00 και μετά πραγματοποιήθηκε πρωτάθλημα Χόκεϊ επί χόρτου μεταξύ 6 ομάδων σε δύο ομίλους, συμμετέχοντας όλοι οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες προκάλεσαν μεγάλο ενθουσιασμό στους μαθητές/τριες μας και παράλληλα ευαισθητοποίησαν σημαντικά γύρω από το θέμα των αξιών γύρω από το Ολυμπιακό ιδεώδες.